Activitate transnațională în Riga, Letonia în cadrul proiectului Erasmus+KA229 ” Digital Approaches to Special Education – SENdata” 07-11 noiembrie 2022

0
195

A patra mobilitate a proiectului Erasmus+ KA229 Digital Approaches at SEN Education – SENdata ( 2020-1-TR01-KA229-094323_ 5 ) a fost organizată la Riga, Letonia. Au participat 22 de cadre didactice din 6 țări: Turcia ( Bursa/ Yıldırım Huma Hatun Ozel Egitim Anaokulu ), Lituania ( Kedainiai , Spindulio Mokykla ), România ( Cluj-Napoca „ Grădinița Specială ” ) , Serbia ( Belgrad , Şcoala Primară Anton Skala ), Portugalia ( Sintra , Agrupamento De Escolas Lapiás ) și Letonia ( Riga , Rīgas 2. pamatskola )

Primele activități ale mobilității au avut loc la școala Rīgas 2. pamatskola, unde participanții au fost întâmpinați cu un discurs de bun venit de către  directorul școlii Ivars Upenieks și coordonatorul de proiect al echipei letone, Iraida Čerenkova. Elevii școlii au întâmpinat participanții cu cântece populare naționale letone și cu un dans tradițional.  Ziua a continuat cu prezentarea sistemului educațional special din Letonia de către profesoarele Jūlija Pabērza și Iraida Čerenkova, cu vizitarea spațiilor școlare și a grădiniței și degustarea de  preparate din bucătăria letonă, realizate de elevi împreună cu profesoara lor de patiserie Laura Efnere. La sfârșitul zilei, a fost organizat un  tur ghidat în Orașul Vechi și am vizitat, ”The House of The Blackheads” pentru a înțelege mai bine istoria și cultura orașului.

 A doua zi a celei de-a patra  mobilități a proiectului Erasmus+ KA229 SENdata a fost foarte productivă. Dimineața am vizitat școala elementară – centru de dezvoltare Riga 1.Directorul școlii Laila Lapiņa, adjunctul ei Ainars Beitiks și terapeutul ocupațional Jana Bernadska au prezentat diferite tehnologii digitale utilizate de ei în desfășurarea activităților  de la clasă și au oferit participanților oportunitatea de a testa câteva dintre ele.

După-amiaza, echipa letonă a prezentat aplicațiile digitale, pe domeniul autonomiei personale, iar participanții au avut ocazia să testeze practic aceste aplicații pe tabletele puse la dispoziție de către gazde.

În cea de a treia zi a mobilității a avut loc o vizită culturală la unul dintre cele mai frumoase locuri din Letonia: Palatul Rundāle și orășelul Bauska.

În a 4 a zi,  profesorii, Agris Skulte , Julija Pabērza și Natalija Kirejeva au realizat ateliere de lucru despre tehnologiile moderne utilizate de ei în procesul educațional. Ne-au fost prezentate Smart Cubes iMO -Learn , aplicația mobilă ActionBound , podeaua inteligentă WizeFloor și placa de echilibru Barboleta. Pentru a vedea cum funcționează aceste tehnologii s-au realizat diverse exerciții aplicative. După amiază a avut loc întâlnirea coordonatorilor pentru a organiza și planifica viitoarele activități și pentru a stabili următoarea mobilitate, care va avea loc în Lituania în martie 2023.

În ultima zi a mobilității, reprezentanții țărilor partenere au vizitat Consiliul orașului Riga unde au fost întâmpinați de directorul de proiecte educaționale, Zani Bitenieci, care în discursul său a felicitat toți profesorii și a subliniat importanța utilizării tehnologiei pentru accesibilizarea educației în rândul persoanelor cu dizabilități. Ulterior, membrii echipelor au participat împreună cu elevii la evenimentul de Ziua Lāčplēša ( cinstirea eroilor) în curtea școlii, unde au aprins lumânări și au realizat broșe patriotice letone.

La sfârșitul zilei, a avut loc evaluarea mobilității din Riga, activitate ce s-a realizat cu ajutorul aplicației digitale ”Actionbound”. Ziua s-a încheiat cu ceremonia de final în cadrul căreia s-au semnat  documentele oficiale și s-au primit certificatele de participare la mobilitate. În încheiere, participanții au primit în dar simboluri specifice culturii letone și au convenit să se întâlnească în primăvară, la a 5- a mobilitate în Lituania.

DISCLAIMER:” Acest proiect este Co-finanțat de către Uniunea Europeană prin Programul Erasmus+. Prezenta comunicare reprezintă doar punctul de vedere al autorului și Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru conținutul ei.”