Ancheta Comisiei Europene: Wizz Air, acuzată de practici îndoielnice în gestionarea tarifelor, clienții se simt păcăliți

Comisia Europeană Investighează 20 de Companii Aeriene, Printre Care și Wizz Air, pentru Practici Deceptive în Legătură cu Declarațiile de Mediu

Comisia Europeană și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor au declanșat o investigație împotriva a 20 de companii aeriene, inclusiv Wizz Air, acuzate că au indus în eroare clienții cu privire la declarațiile lor de mediu, conform adevărul.ro.

Aeroportul.hu menționează că printre companiile vizate se numără Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.

Investigația vine ca urmare a unei plângeri depuse în iunie 2023 de către BEUC, organizația europeană a consumatorilor, și este coordonată de autoritățile de supraveghere din Belgia, Olanda, Norvegia și Spania.

Conform plângerii, aceste companii aeriene au afirmat că emisiile de CO2 generate de un zbor ar putea fi compensate prin proiecte climatice sau prin utilizarea de combustibili sustenabili, pentru care pasagerii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare.

„Autoritățile sunt preocupate de faptul că practicile identificate pot fi considerate acțiuni/omisiuni înșelătoare, interzise în temeiul articolelor 5, 6 și 7 din Directiva privind practicile comerciale neloiale. La rândul lor, companiile aeriene trebuie să clarifice dacă aceste afirmații pot fi justificate pe baza unor dovezi științifice solide”, spun oficialii Comisiei Europene.

 „Este o veste excelentă faptul că autoritățile din întreaga Europă recunosc că, de fapt, consumatorii au fost păcăliți de practicile de greenwashing ale companiilor aeriene. Este inacceptabil faptul că acestea au ademenit consumatorii să compenseze emisiile generate de zborurile lor, uneori cu un preț ridicat”, a declarat Monique Goyens, directorul general al BEUC.

Wizz Air are la dispoziție 30 de zile pentru a furniza un răspuns.

Wizz Air și celelalte 19 companii aeriene au un termen de 30 de zile pentru a oferi un răspuns și pentru a propune măsuri pentru soluționarea problemelor identificate. După aceasta, Comisia Europeană va organiza o întâlnire cu Cooperarea pentru Protecția Consumatorului și companiile aeriene pentru a discuta soluțiile propuse. În absența unor măsuri adecvate din partea acestor companii, Comisia Europeană poate impune sancțiuni.