În cadrul unei emisiuni Ediția de searǎ, de la Cluj Live TV, viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a pus la punct speculațiile lansate de omul de afaceri Dorin Bob și constructorul Cristian Erbașu, care au încercat să arunce cu noroi în proiectele majore de infrastructură ale orașului.

Atacuri fără fundament și manipulări ieftine

Dorin Bob, devenit brusc expert în transport urban, a susținut că metroul din Cluj este „făcut degeaba”, încercând să submineze un proiect esențial pentru viitorul orașului. În replică, Dan Tarcea a demontat punct cu punct aberațiile acestuia:

„Faptul că ești milionar și ai speculat oportunități ca să faci bani nu te transformă într-un expert în orice domeniu. Noi construim metroul pentru 2030-2050, gândim strategic, nu populist. A aruncat cifre greșite în spațiul public – nu e nevoie de 200.000 de călători, ci de 157.000, iar modelul de succes din Bilbao demonstrează clar că metroul schimbă orașele în bine.”

Cât despre declarațiile lui Cristian Erbașu, care a acuzat Primăria că nu ar fi organizat corect licitațiile pentru centura metropolitană, viceprimarul a fost la fel de tranșant:

„Domnul Erbașu a câștigat licitații de milioane de euro, inclusiv la Cluj. Îl întreb direct: și-a făcut lobby pentru acele contracte? Dacă nu, de ce sugerează că alții ar face-o? Licitațiile sunt transparente, oricine poate participa.”

Turcii au câștigat cinstit, românii trebuie să devină mai competitivi

Un alt subiect speculat dezinformator de către adversarii proiectelor Clujului a fost implicarea firmelor turcești. Tarcea a explicat clar realitatea:

„Companiile turcești nu câștigă pentru că sunt turcești, ci pentru că sunt eficiente și oferă prețuri competitive. Turcia e o țară europeană, iar firmele lor participă și câștigă licitații peste tot, din Germania până în Polonia. Nu există conspirații, ci doar concurență reală, pe care unii nu o acceptă.”

În loc să caute vinovați imaginari, companiile românești ar trebui să-și asume propriile neajunsuri:

„Dacă unele firme românești nu sunt în stare să-și creeze echipe de proiectare sau parteneriate, nu e vina Primăriei. Până la urmă, trăim într-o piață liberă, unde câștigă cel mai bun.”

De ce se grăbește Clujul cu metroul?

În fața criticilor nefondate, Tarcea a explicat și necesitatea urgentării proiectelor:

„Noi trebuie să facem această centură și acest metrou în timpul vieții noastre, nu să le lăsăm la stadiul de promisiuni electorale. Cine vrea să tragă de timp o face cu un scop – iar scopul nu e interesul clujenilor.”

Metroul nu e un moft, ci o investiție strategică pentru viitor, iar atacurile venite din partea unor afaceriști cu interese ascunse nu vor opri dezvoltarea Clujului.