Azi a avut loc evaluarea intermediară a rezultatelor verificărilor efectuate în perioada 10–11 iulie 2023 la convocarea prefectului Irina Munteanu, cu participarea conducătorilor Inspectoratului Teritorial de Muncă Cluj, Agenției Județene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” al județului, Comisariatul Judeţean pentru Protecția Consumatorilor, Direcția de Sănătate Publică a județului, Inspectoratul de Poliţie Județean, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor.
În cadrul întâlnirii au fost prezentate principalele probleme identificate în cele 25 de centre verificate, din care 8 finanțate din sistemul public. Până la momentul de față, au fost constatate deficiențe precum lipsa unor proceduri sau documente, lipsa personalului de specialitate, lipsa cursurilor de igienă la personalul nou angajat, produse expirate sau aflate la limita termenului de expirare, absența verificării și întreținerii periodice a instalației electrice, a documentelor specifice pe linia apărării împotriva incendiilor, lipsa analizei de risc la securitatea fizică, nestabilirea modelelor de meniu de alimentație zilnică în baza recomandărilor medicului nutriționist sau a asistentului dietetician, conform standardului minim de calitate, sau lipsuri în gestionarea corespunzătoare a deșeurilor periculoase.
În primele 2 zile de verificări reprezentanții instituțiilor care fac parte din comisia mixtă de control au aplicat următoarele măsuri:
55 amenzi – cuantum total 441.500 Ron;
188 avertismente;
0 suspendate;
0 închise.