luni, decembrie 9, 2024
ROMANIACTP Cluj are în probe primul autobuz electric românesc. O să...

CTP Cluj are în probe primul autobuz electric românesc. O să îl vedeți zilele acestea pe străzile orașului

Autor:

Data:

Autor

Data

Categorie

e-UpCity, primul autobuz electric românesc produs de către cei de la ATP Group poate fi văzut de astăzi pe străzile Clujului. Compania de Transport Public Cluj-Napoca scoate autobuzul pe străzi câteva zile în probe.

Știm deja că autobuzul electric ATP Bus e-UpCity promis de Mircea Cirț, fondatorul companiei, a mai fost în teste și în alte orașe mari din România. Noul e-UpCity este un autobus 100% electric cu o autonomie de minimum 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri prin majorarea pachetului de baterii produs de chinezii de la CATL.

Ce componenete are și cine le produce

Confrom producătorului, axele sunt livrate de ZF Friedrichshafen AG și de DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este sincron cu magnet permanent și provine de la DANA Prestolite, sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, cel de climatizare încorporează tehnologia VALEO, iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

Câte auobuze au vândut până acum

Cirț nu a dorit să dezvăluie dacă există contracte ferme sau, măcar, precontracte. Cei de la ATP Group spun că „potențialul de clienți este dat de legislația europeană în domeniu care reglementează reducerea emisiilor și focusul pe achiziții viitoare de autobuze electrice. Există interes manifestat atât din țară, cât din străinătate”. Pe de altă parte producătorii recunosc că nu le scapă nici o licitație și speră ca foarte curând să reușească vânzarea autobuzului.

Flota actuală a celor de la CTP Cluj

În prezent, flota CTP este compusă din 251 de autobuze, 9 microbuze, 112 troleibuze, 41 de autobuze electrice și 26 de tramvaie. Acesta deservesc 60 de linii de transport din oraș, și acoperă o distanță totală de 421 de kilometri. De asemenea, sunt deservite cu 26 de linii de transport și comunele Florești (6 linii), Baciu (5 linii), Chinteni (4 linii), Apahida (7 linii), Feleac (3 linii) și Ciurila (1 linie), un total de 328 de kilometri.