Grădinița Specială din Cluj-Napoca – pentru prima dată beneficiara unui parteneriat strategic de schimb interșcolar Erasmus + KA229

Grădinița Specială din Cluj-Napoca este beneficiara unui proiect cofinanțat din programul Erasmus+ al Uniunii Europene, Acțiune Cheie 2 – cooperare pentru inovare și schimb de bune practici. Proiectul a fost aprobat după selecția din primăvara anului 2020, când din 44 proiecte depuse, au primit aviz favorabil 19 și are ca temă: ”Abordări digitale în educația specială”.

Proiectul cu titlul ”Abordări digitale în educația specială, SENdata” cu numărul de referință 2020-1-TR01-KA229-094323_5, se derulează pe parcursul a doi ani, între

1 decembrie 2020 – 20 septembrie 2022 și este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus +, bugetul alocat grădiniței fiind de 20.725 euro.

Grădinița Specială este parteneră în acest proiect alături de alte 5 instituții de învățământ special din Europa: Hüma Hatun Özel Eğitim Anaokulu, (Turcia-coordonator proiect), Rigas 2. speciala internatpamatskola (Letonia), Osnovna skola Anton Skala (Serbia), Agrupamento de Escolas Lapiás (Portugalia), Kedainiu Specialioji Mokykla (Lituania). Acest proiect își propune să dezvolte competențele digitale ale profesorilor în a  identifica și utiliza aplicații digitale în domeniul ariilor de dezvoltare ale  copilului și a asigura accesibilitatea la educație a persoanelor cu dizabilități prin crearea egalității de șanse și prin împărtășirea de bune practici.              

Astfel fiecare partener din proiect are sarcina de a identifica și de a clasifica aplicațiile digitale pe arii de dezvoltare după cum urmează: dezvoltare motorie, dezvoltare cognitvă, limbaj, dezvoltare socio-emoționlă, autonomie personală, AR&VR( realitate augmentativă și realitate virtuală) și de a realiza tutoriale video pentru a demonstra cum se pot folosi aceste aplicații în educația specială. Prin urmare, rezultatele finale ale proiectului prevăd crearea unei baze de date la nivel internațional (website) în care copii, părinți și specialiști pot găsi aplicații gratuite, potrivite pentru a fi folosite în activitățile de învățare. Datele astfel create vor fi publicate ca resurse educaționale deschise pentru toți utilizatorii din Uniunea Europeană și vor fi subtitrate în 7 limbi diferite.

Conținuturile și aplicațiile de pe site-ul web vor fi organizate astfel:

  •  în funcție de aria de dezvoltare ( motor, social și emoțional, cognitiv, limbaj etc.)
  •  în funcție de tipul dizabilității ( autism, dizabilitate intelectuală, deficiențe motorii)
  •  în funcție de gradul dizabilității ( ușor/mediu/sever)

În cadrul proiectului sunt prevăzute șase mobilități de personal pentru cadrele didactice.  Prima mobilitate va avea loc în perioada 11-15 octombrie 2021 în Serbia, Belgrad, unde vor participa trei cadre didactice din Grădinița Specială Cluj-Napoca, selectate în urma unui proces de selecție.

Fiecare mobilitate va include module de instruire teoretică și practică: pregătirea teoretică, aplicarea și selectarea aplicațiilor digitale care vor sprijini dezvoltarea copiilor cu autism, dizabilități mentale și fizice.

Într-o perioadă în care accentul se pune pe digitalizarea învățământului, proiectul ”SENdata” își dorește crearea de conținut educațional, accesibil persoanelor cu nevoi educaționale speciale și a fi un sprijin pentru profesioniștii din sfera educației speciale în realizarea predării – învățării la distanță.

DISCLAIMER: ”Acest proiect este Co-finanțat de către Uniunea Europeană prin Programul Erasmus+. Prezenta comunicare reprezintă doar punctul de vedere al autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru conțiutul ei.”

Grădinița Specială din Cluj-Napoca – pentru prima dată beneficiara unui parteneriat strategic de schimb interșcolar Erasmus + KA229

Grădinița Specială din Cluj-Napoca este beneficiara unui proiect cofinanțat din programul Erasmus+ al Uniunii Europene, Acțiune Cheie 2 – cooperare pentru inovare și schimb de bune practici. Proiectul a fost aprobat după selecția din primăvara anului 2020, când din 44 proiecte depuse, au primit aviz favorabil 19 și are ca temă: ”Abordări digitale în educația specială”.

Proiectul cu titlul ”Abordări digitale în educația specială, SENdata” cu numărul de referință 2020-1-TR01-KA229-094323_5, se derulează pe parcursul a doi ani, între 1 decembrie 2020 – 20 septembrie 2022 și este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus +, bugetul alocat grădiniței fiind de 20.725 euro.

Grădinița Specială este parteneră în acest proiect alături de alte 5 instituții de învățământ special din Europa: Hüma Hatun Özel Eğitim Anaokulu, (Turcia-coordonator proiect), Rigas 2. speciala internatpamatskola (Letonia), Osnovna skola Anton Skala (Serbia), Agrupamento de Escolas Lapiás (Portugalia), Kedainiu Specialioji Mokykla (Lituania). Acest proiect își propune să dezvolte competențele digitale ale profesorilor în a  identifica și utiliza aplicații digitale în domeniul ariilor de dezvoltare ale  copilului și a asigura accesibilitatea la educație a persoanelor cu dizabilități prin crearea egalității de șanse și prin împărtășirea de bune practici.

Astfel fiecare partener din proiect are sarcina de a identifica și de a clasifica aplicațiile digitale pe arii de dezvoltare după cum urmează: dezvoltare motorie, dezvoltare cognitvă, limbaj, dezvoltare socio-emoționlă, autonomie personală, AR&VR( realitate augmentativă și realitate virtuală) și de a realiza tutoriale video pentru a demonstra cum se pot folosi aceste aplicații în educația specială. Prin urmare, rezultatele finale ale proiectului prevăd crearea unei baze de date la nivel internațional (website) în care copii, părinți și specialiști pot găsi aplicații gratuite, potrivite pentru a fi folosite în activitățile de învățare. Datele astfel create vor fi publicate ca resurse educaționale deschise pentru toți utilizatorii din Uniunea Europeană și vor fi subtitrate în 7 limbi diferite.

Conținuturile și aplicațiile de pe site-ul web vor fi organizate astfel:

  •  în funcție de aria de dezvoltare ( motor, social și emoțional, cognitiv, limbaj etc.)
  •  în funcție de tipul dizabilității ( autism, dizabilitate intelectuală, deficiențe motorii)
  •  în funcție de gradul dizabilității ( ușor/mediu/sever)

În cadrul proiectului sunt prevăzute șase mobilități de personal pentru cadrele didactice.  Prima mobilitate va avea loc în perioada 11-15 octombrie 2021 în Serbia, Belgrad, unde vor participa trei cadre didactice din Grădinița Specială Cluj-Napoca, selectate în urma unui proces de selecție.

Fiecare mobilitate va include module de instruire teoretică și practică: pregătirea teoretică, aplicarea și selectarea aplicațiilor digitale care vor sprijini dezvoltarea copiilor cu autism, dizabilități mentale și fizice.

Într-o perioadă în care accentul se pune pe digitalizarea învățământului, proiectul ”SENdata” își dorește crearea de conținut educațional, accesibil persoanelor cu nevoi educaționale speciale și a fi un sprijin pentru profesioniștii din sfera educației speciale în realizarea predării – învățării la distanță.

DISCLAIMER: ”Acest proiect este Co-finanțat de către Uniunea Europeană prin Programul Erasmus+. Prezenta comunicare reprezintă doar punctul de vedere al autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru conțiutul ei.”