Dumitrița Gliga vine cu scuze jenante pentru a ne explica ce s-a întâmplat, de fapt, la restaurantul familiei, după ce zeci de persoane au căzut pe capete, fiind necesară intervenția a numeroase ambulanțe și activarea planului roșu.
Cu un tupeu nemǎrginit, această individă, îmbuibată de bani și cu o educație îndoielnică, are nerușinarea să scrie un asemenea TEXT.
E clar că madam Gliga încearcă să dreagă busuiocul după un dezastru de proporții. Textul ei e un lung șir de manipulări și jumătăți de adevăruri, presărat cu o doză sănătoasă de ipocrizie. Hai să demontăm, punct cu punct, aceste „lămuriri jenante”.
- Minimizarea situației – Gliga ne spune că „din fericire” cazurile nu au fost grave. Realitatea? Zeci de persoane au ajuns la spital, s-a activat Planul Roșu, zeci de ambulanțe au intervenit de urgență. Dacă asta nu e o situație gravă, atunci ce mai e?
- „Nu s-au confiscat 30 kg de carne expirată” – Poate că nu erau exact 30 kg, dar ANSVSA și OPC au găsit nereguli grave în restaurantul deținut de familie. În loc să își asume responsabilitatea, Gliga încearcă să îmbrace totul într-o poveste romanțată despre „mâncare neconsumată retrasă oficial”. O formulare frumoasă pentru faptul că au fost găsite produse în neregulă.
- Toppinguri expirate din 2022 și 2023 – Să fim serioși! Un restaurant care respectă normele nu ar trebui să aibă în depozit produse expirate de doi-trei ani. Și dacă tot erau acolo, de ce ar trebui să credem pe cuvânt că nu au fost folosite?
- Stafilococul „misterios” – Dintr-o întâmplare „nefericită” a apărut un focar de toxiinfecție alimentară, iar Gliga încearcă să ne convingă că nimeni nu poate stabili exact cauza. Ce „mister”! Se știe clar că bacteria asta se transmite prin igienă precară și manipulare defectuoasă a alimentelor. Când ai un focar într-un restaurant, responsabilitatea cui este?
- Jalnica încercare de victimizare – După ce și-a pus invitații în pericol, Gliga are tupeul să se plângă că „unii aruncă cu pietre”. Doamnă dragă, oamenii au dreptul să fie revoltați când merg la un eveniment și pleacă direct la spital! Nu e o „întâmplare nefastă”, e incompetență crasă.
- Încercarea de a deturna discuția – Finalul textului devine un discurs lacrimogen despre tradiții și „datoria sfântă” de a păstra cultura populară. Adică, dacă ne îmbolnăvim în restaurantul Gliga, să tăcem din gură de dragul folclorului?
Textul Dumitriței Gliga este un eșec lamentabil de comunicare, o tentativă jenantă de a spăla imaginea unui restaurant care și-a trimis clienții la spital. Dacă voia să își ceară scuze, putea să o facă sincer și asumat. Dar nu, ea a ales calea manipulării grosolane, sperând că ne vom îneca în aburii ipocriziei ei.
Cel puțin un ziar local din Mureș s-a grăbit să posteze, prin copy-paste, textul acestei dudui, pe care, evident, o lingușesc pentru un pumn de bani ori din prostie. Nu mă aștept ca oamenii care au fost la acel bal să o înjure pe ea și pe toată familia ei – nici nu se face asta –, dar mă așteptam măcar să nu fie ipocriți și să recunoască ce s-a întâmplat acolo. Ǎsta e românul: lingușitor și pupincurist. Puțini mai sunt drepți și lucizi la minte.