marți, decembrie 10, 2024
ECONOMICProducătorii chinezi de smartphone-uri fac tot posibilul pentru a vinde mai mult...

Producătorii chinezi de smartphone-uri fac tot posibilul pentru a vinde mai mult în Europa

Autor:

Data:

Autor

Data

Categorie

Companiile chineze producătoare de smartphone-uri, precum Realme, Oppo și Honor, au intensificat eforturile de expansiune în Europa, încercând să crească vizibilitatea și să atragă mai mulți clienți pentru dispozitivele lor premium. Realme, de exemplu, a înregistrat o creștere de 275% a vânzărilor în Europa între 2020 și 2023, iar acum își propune să atingă o cotă de piață de peste 10% în următorii cinci ani, comparativ cu 4% în prezent. „Realme este al patrulea cel mai mare furnizor de smartphone-uri din Europa și primul brand care a ajuns la 100 de milioane de livrări globale în timp record, până în 2021,” a declarat Francis Wong, șeful de marketing al companiei.

Brandurile chinezești pe piața europeană dominată de Apple și Samsung

Realme și-a găsit prima piață majoră în India, unde costurile de marketing sunt de zece ori mai mici decât cele din Europa, unde Apple și Samsung domină cu 94% din vânzările dispozitivelor premium de peste 700 de dolari. „Consumatorii europeni nu sunt foarte conștienți de ofertele mărcilor chinezești și sunt mai puțin interesați de raportul calitate-preț, ceea ce a făcut ca vânzările să crească mai lent aici comparativ cu alte regiuni,” a adăugat Wong.

Inovația și noile tehnologii – Cheia extinderii în Europa

Producătorii chinezi, precum Honor și Xiaomi, își axează strategia europeană pe inovații în tehnologie, oferind dispozitive pliabile, camere performante și soluții de încărcare rapidă. Tony Ran, președintele Honor pentru Europa, a menționat că „60% dintre cumpărătorii europeni de telefoane pliabile au fost anterior utilizatori de Samsung sau Apple.” Xiaomi, un alt lider de piață din Europa, a crescut cota de piață la 4,3% în al treilea trimestru din 2024, față de 2,7% în perioada similară a anului trecut.

Analiștii subliniază însă că, în ciuda avansului companiilor chineze pe piața europeană, acesta a necesitat investiții semnificative în campanii de promovare pentru a câștiga teren într-un mediu competitiv.