Clasamentul privind siguranța rutieră în Uniunea Europeană arată că cele mai sigure drumuri sunt în Suedia, unde rata mortalității este de 20 de decese la un milion de locuitori, și în Danemarca, cu 24 de decese la un milion. La extrema opusă, România înregistrează cea mai mare rată a accidentelor mortale, cu 77 de decese la un milion de locuitori, urmată de Bulgaria, unde rata este de 74 la un milion. Aceste cifre sunt mult peste media Uniunii Europene, care se situează la 44 de decese rutiere la un milion de locuitori.
În ansamblu, numărul deceselor în accidente rutiere a scăzut cu aproximativ 3% în 2024 față de 2023. Cu toate acestea, Comisia Europeană avertizează că progresul este insuficient pentru atingerea obiectivului stabilit de reducere la jumătate a deceselor rutiere până în 2030.
Analiza la nivel de țări indică faptul că, în ultimii cinci ani, s-au înregistrat scăderi ușoare ale deceselor rutiere în state precum Grecia, Spania, Franța și Italia. În schimb, în Irlanda și Estonia s-a observat o creștere, deși statele mici sunt mai susceptibile la fluctuații anuale. Pe de altă parte, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Lituania, Polonia și Slovenia sunt pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivul de reducere cu 50% a deceselor și rănilor grave până în 2030.
România a reușit o reducere semnificativă a deceselor rutiere cu 21% din 2019 până în 2024, însă, în ciuda acestui progres, rămâne țara cu cea mai ridicată rată a mortalității în trafic din Uniunea Europeană.