Învățare remedială: Ministerul Educației propune un program pentru sprijinirea elevilor și reducerea abandonului școlar

Ministerul Educației a inițiat o consultare publică pentru un proiect de ordin care prevede aprobarea metodologiei-cadru privind organizarea Programului „Învățare remedială”. Acest program are scopul de a sprijini elevii prin activități adaptate nevoilor lor educaționale, incluzând învățare, stimulare, compensare, consolidare și recuperare, dar și suport psihopedagogic, consiliere școlară și informarea ori consilierea părinților.

Unitățile de învățământ vizate

Programul va fi implementat cu prioritate în școlile care se confruntă cu una sau mai multe dintre următoarele situații:

  • Media generală a elevilor la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a sau la examenul de Bacalaureat este sub 7.
  • Peste 40% dintre elevi nu ating standardele minime de competență, conform evaluărilor naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sau altor evaluări stabilite prin lege.
  • Mai mult de 40% dintre elevi se află în întârziere cu unul sau doi ani față de colegii lor în ceea ce privește achizițiile specifice vârstei sau nu ating standardele minime la disciplinele cheie: limba română/maternă, matematică, o limbă străină și TIC.
  • În cazul a cel puțin 40% dintre elevi, sunt necesare planuri individualizate de învățare.

Sprijin suplimentar pentru elevi și părinți

„Programul Învățare remedială include activități de învățare, stimulare, compensare, consolidare și recuperare, adaptate elevilor cuprinși în program. În plus, programul poate cuprinde activități de asistență psihopedagogică, de consiliere școlară, precum și de informare și/sau consiliere a părinților”, se specifică în proiectul de ordin.

Prioritate în reducerea abandonului școlar

Ministerul subliniază că acest program reprezintă o prioritate de finanțare în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar și al inițiativei „Educație și Ocupare”.