Spania amendează cinci companii aeriene low-cost cu 179 de milioane de euro pentru practici abuzive, printre care și unele care operează zboruri în România

Foto: Clujlive.ro

Ministerul pentru Drepturile Consumatorului din Spania a impus vineri o amendă de 179 de milioane de euro pentru cinci companii aeriene low-cost, acuzate de „practici abuzive”, inclusiv aplicarea de taxe suplimentare pentru bagajele de cabină, potrivit unui comunicat al CNBC, preluat de News.ro.

Ryanair a primit cea mai mare sancțiune, de 107,78 milioane de euro, urmată de Vueling cu 39,2 milioane de euro și EasyJet, care a fost amendată cu 29 milioane de euro. Norwegian Air și Volotea au primit sancțiuni de peste un milion de euro fiecare.

Ministerul a solicitat celor cinci companii aeriene să renunțe la taxele suplimentare pentru bagajele de cabină și la cele pentru rezervarea locurilor alăturate pentru pasagerii care necesită asistență. În plus, companiile au fost criticate pentru tarifele „disproporționate și abuzive” aplicate pentru imprimarea biletelor, pentru lipsa transparenței în privința prețurilor și pentru refuzul de a permite plata în numerar în aeroporturile din Spania.

Asociația Spaniolă a Companiilor Aeriene (ALA) a anunțat intenția de a contesta în instanță amenda legată de taxele pentru bagaje, considerând-o „ilegală” și contrară reglementărilor europene.

Javier Gandara, președintele ALA, a afirmat că „aplicarea acestei decizii ar provoca un prejudiciu iremediabil pasagerilor și ar restrânge libertatea acestora de a-și personaliza călătoria în funcție de nevoile proprii”.

În replică, Ryanair a anunțat că va face apel „imediat” împotriva amenzilor pe care le consideră „ilegale și nefondate” pentru bagaje, CEO-ul Michael O’Leary subliniind că sancțiunile au fost „inventate de Ministerul pentru Drepturile Consumatorului din Spania în scopuri politice” și că acestea „încalcă legislația Uniunii Europene”.

Companiile aeriene low-cost se confruntă în prezent cu o serie de provocări, inclusiv creșterea prețurilor combustibilului, cerințe de decarbonizare și incertitudini geopolitice, factori care afectează semnificativ ritmul de creștere al traficului aerian.